Blog





Afhaken? Daar doen we niet aan! Tips om te blijven sporten

donderdag, 12 januari 2012 - 11:00

Het is elk jaar hetzelfde: fitnesscentra worden overspoeld door nieuwe leden zodra het nieuwe jaar begint. Na dagen vol vreetfestijnen, kerstboomhangen en drankmarathons dringt het besef door dat er toch eens iets moet gebeuren aan die vetrolletjes, slappe armpjes of lamlendige conditie. Januari staat voor een nieuw begin, dus waarom niet?


Weg met die goede voornemens!

Helaas stranden dit soort goede voornemens vaak in een teleurstelling, en dat is ook de reden waarom Gugelot Personal Training niet aan goede voornemens doet. Waarom zou je alleen in januari beginnen met sporten? Je wilt graag afvallen, je wilt graag je spieren trainen, je wilt graag een betere conditie. Zorg dus dat je je doelstellingen het hele jaar vasthoudt. Maar hoe houd je dat vol?


Tips om te blijven sporten

  • Neem niet meteen te veel hooi op je vork. Je kunt wel vol overgave 5 dagen per week gaan sporten, maar dat vergroot de kans dat je snel gaat minderen of de zin helemaal verliest. Stel een haalbaar plan op, bijvoorbeeld 2 keer per week een uur sporten. Mocht je dit een tijdje volhouden, dan kun je altijd meer dagen inplannen.
  • Ga op vaste tijdstippen sporten. Volhouden lukt het beste als je van sporten een routine maakt. Het kan net zo ingepland worden als naar het werk gaan of college volgen. Plan dus vaste momenten in per week waarop je gaat sporten of geef je op voor een teamsport of Bootcamp. Je hoeft dan niet meer na te denken over of je gaat sporten, wat afhaakmogelijkheden verkleint. Bovendien zorgt sporten in een groep voor meer discipline en combineer je bewegen met sociale contacten.
  • Bedenk goed wat je doelstellingen zijn en hoe je die wilt behalen. Lukraak op de loopband rennen en wat krachttraining doen kan heel wat teleurstellingen teweegbrengen. Of je nu snel wilt afvallen of je buikspieren wilt trainen, het werkt het beste met een trainingsschema. Een schema zorgt ervoor dat je binnen een bepaalde periode effectief aan je conditie, vetpercentage en spierkracht werkt. Hou je je aan het schema, dan werk je structureel aan succes. Een trainingsschema kan gemaakt worden met behulp van een personal trainer of fitnesscoach.
  • Ga trainen met een personal trainer. Een personal trainer kan je goed motiveren en is een flinke stok achter de deur. Naast professionele begeleiding op het gebied van training en voeding, zorgen de afspraken met je trainer ervoor dat je ook daadwerkelijk komt sporten. Bovendien is sporten met een personal trainer zeer plezierig, want je hebt iemand om mee te praten en te lachen, die je complimenteert wanneer je oefeningen goed uitvoert en je opbeurt als het even tegenzit. Samen werk je naar resultaat, waardoor je moeite wordt beloond.
  • Houd je voor waarom je wilt sporten. Je bent niet voor niets begonnen met sporten. Houd je dus steeds voor waarom je dit ook alweer doet. Weet dat je in jezelf investeert door te bewegen en dat je je helemaal rot zult voelen als je ermee stopt. Beweging geeft een energieboost aan zowel lichaam als geest.

  • Gratis kennismakingssessie?

    Ben jij benieuwd hoe het is om met een personal trainer te sporten? Geef je dan op voor een gratis kennismakingssessie bij Gugelot Personal Training. Zo kun je vrijblijvend ontdekken of personal training iets voor je is. Bezoek de aanmeldpagina.





    Tags : goede voornemens volhouden, blijven sporten, snel afvallen, dieet nijmegen, afvallen nijmegen, trainingen nijmegen, personal trainer nijmegen, spieren trainen, betere conditie

    Er zijn nog geen reacties geplaatst

    Terug naar alle artikelen

    Laat een reactie achter

    Reageer op
    Dit artikel
    Naam *
    E-mailadres *
    wordt niet getoond
    Bericht *

    foto
    Volg mij via Twitter Facebook LinkedIn RSS
    Wordt gratis lid van de lifestyleclub
    Vul hieronder je gegevens in:

    Naam
    E-mailadres


    Gugelot Personal Training werkt o.a. samen met:






    Eric Gugelot is Ereps gecertificeerd