Blog





Carnaval komt eraan! Maar wat doe je tegen een kater en slaaptekort?

donderdag, 16 februari 2012 - 12:30

Feesten met Carnaval

Liefhebbers van Carnaval gaan met dit jaarlijks terugkerende drankfestijn weer helemaal los. Het ene na het andere drankje wordt weggewerkt en voor je het weet kondigen vogels de ochtendglorie aan – en dat alles een hele week lang.

Helaas heeft al dat gefeest ook nadelen:

Tips tegen een kater, slaapgebrek en moeheid:

Wil je de schade graag beperken, dan geven we hierbij wat tips om heerlijk te feesten, maar toch fris en fruitig op werk of studie te verschijnen.
1. Ga niet elke avond feesten. We weten het, het liefst ga je elke avond helemaal los in je Dart Vader-pak of Avatar-kostuum. Toch kan tussendoor een nachtje rust wonderen verrichten. Te weinig slaap kan namelijk tot concentratieverlies leiden, want je lichaam krijgt niet genoeg rust. Daarnaast kun je van slaapgebrek aankomen en last krijgen van stress. Zorg dus goed voor jezelf en geef jezelf rust wanneer het kan.
2. Ga je wel elke avond feesten? Probeer dan niet elke avond tot in de kleine uurtjes door te gaan, maar pak tussendoor een lekkere nacht slaap.

3. Niet alles draait om jezelf plat zuipen. Probeer elk glas alcohol eens met een glas water af te wisselen. Hiermee blijf je je vochtbalans aanvullen, wat de kans op een kater vermindert. Je zou ook een limiet voor jezelf kunnen instellen qua hoeveelheid drank. Tip: eet van tevoren goed.

4. Tips tegen een kater Mocht je toch een kater oplopen, neem dan genoeg rust en drink als je thuiskomt minstens 2 glazen water om de vochtbalans aan te vullen. Eet een Mexicaans ei als ontbijt en eet genoeg vers fruit. Hoewel we sporten altijd aanmoedigen, is het na een kater beter om even uit te rusten. Je zou anders alleen maar meer uitdrogen.

5. Ga overdag bewegen als je geen kater hebt. Mocht je geen kater hebben opgelopen, dan kan beweging overdag je flink oppeppen. Ga wandelen of sporten om energie te krijgen. Je zult merken dat je dan ook lekkerder slaapt. Buiten sporten is helemaal verfrissend, dus neem gerust eens een kijkje bij Nijmegen Bootcamp.
6. Eet gezonde maaltijden. Na alle zelftorment die je tijdens Carnaval ondergaat, raden we aan om goed te blijven eten. Eet verse groente en fruit, vlees, vis en een handje noten als snack. Blijf overdag genoeg water drinken. Op ons blog staan heel veel lekkere, gezonde recepten.





Tags : Carnaval Nijmegen 2012, tegen kater, slaaptekort, slaapgebrek, tips tegen een kater, beweging, sporten, Nijmegen Bootcamp, gezonde maaltijden, slecht presteren in studie of werk, moeheid, feesten

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Terug naar alle artikelen

Laat een reactie achter

Reageer op
Dit artikel
Naam *
E-mailadres *
wordt niet getoond
Bericht *

foto
Volg mij via Twitter Facebook LinkedIn RSS
Wordt gratis lid van de lifestyleclub
Vul hieronder je gegevens in:

Naam
E-mailadres


Gugelot Personal Training werkt o.a. samen met:






Eric Gugelot is Ereps gecertificeerd