Blog





Paasontbijt, paasbrunch of paasdiner? Tips om met Pasen gezond te eten!

zaterdag, 10 maart 2012 - 10:00

Pasen wordt steeds meer een schransfestijn, zoals we dat kennen van Kerst en Oudjaar. Terwijl men vroeger genoeg had aan een geschilderd ei, verwennen we ons nu graag met een uitgebreid paasontbijt, een gevarieerde paasbrunch en ook nog een luxe paasdiner. Maar is dat allemaal wel zo gezond?

Deze schranstendens heeft het nare gevolg dat steeds meer mensen in de zomer in de problemen komen. De bikini past niet meer en de boxer is te klein. Wij geven je graag tips om gezond te eten met Pasen.

1. Eet echte eieren in plaats van chocolade-eitjes.

Laten we het nog maar een keer herhalen: eieren zijn goed voor je! Ze zorgen voor een goede Omega-3 en -6-verhouding en de hoognodige eiwitten. Veel mensen denken dat je van veel eieren een te hoog cholesterol krijgt. Die gedachte is allang achterhaald. Dierlijke vetten zijn juist goed voor je. Hoe dichter je bij de natuur blijft, hoe gezonder je eet. Wees wel lief voor de kippetjes en kies biologische eieren.

Mocht je echt snakken naar een paaseitje: neem dan echte pure chocolade van een goed merk. Cacao zit vol magnesium en is goed voor je humeur. Bovendien geeft het je seksleven een ware boost!

2. Maak zelf de ragout voor je pasteitje.

Momenteel staan ze in veel supermarkten in de uitverkoop: blikjes ragout. Voor weinig geld kun je een bakje met bladerdeeg vullen met deze drab. Wees je ervan bewust dat je met deze ragout vooral slachtafval naar binnen werkt en een saus vol kunstmatige E-nummers. Heb jij nog trek?

Beter is om zelf ragout te maken met volwaardig rundvlees. Je hebt dan zelf in de hand wat voor vlees je erin stopt en je hoeft geen kunstmatige stoffen te eten. Bovendien is zelfgemaakte ragout een stuk lekkerder dan uit een blikje.

3. Kies een paasstol van de bakker.

Eigenlijk is Pasen niet compleet zonder een paasstol. Mocht je er een willen kopen, verwen jezelf dan met een exemplaar van de bakker. Besmeer de plakken stol met roomboter en niet met margarine. Margarine bevat namelijk transvetten. Transvetten zijn slecht voor je, want ze zijn industrieel bewerkt waardoor de samenstelling is veranderd. Door transvetten, suiker en zout uit je dieet te verwijderen, zal je afvallen en meer energie krijgen. Roomboter is juist een natuurlijk product zonder transvetten en is een stuk beter voor je.

Twijfel je nog over de paasmaaltijd?

Graag verwijzen we je naar het artikel over afvallen en gezond eten. Hierin lees je hoelang je moet wandelen, fietsen of hardlopen om de calorieën van ongezonde etenswaren weer kwijt te raken. Wil je sneller van je schuldgevoel afraken? Doe op 2e Paasdag dan mee met Paas Bootcamp!

Wil je graag afvallen of advies krijgen over voeding?

Gugelot Personal Training helpt je graag bij een gezonde, energieke levensstijl. Of je nu wilt afvallen, meer spierkracht wilt of gezonder wilt eten: Eric Gugelot begeleidt je op een vriendelijke, professionele wijze naar resultaat. Neem vrijblijvend kennis in een gratis kennismakingssessie.

Doe mee met Paas Bootcamp!

Wat doe jij op 2e Paasdag? Kom lekker Bootcampen! Op maandag 9 april organiseren wij namelijk een leuke, fleurige Paas Bootcamp. Nieuwsgierig? Bekijk meer informatie over Paas Bootcamp.

Fotomateriaal






Tags : eten pasen, paasontbijt, paasbrunch, paasdiner, paasstol, paaseieren, afvallen, afslanken, gezonde voeding

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Terug naar alle artikelen

Laat een reactie achter

Reageer op
Dit artikel
Naam *
E-mailadres *
wordt niet getoond
Bericht *

foto
Volg mij via Twitter Facebook LinkedIn RSS
Wordt gratis lid van de lifestyleclub
Vul hieronder je gegevens in:

Naam
E-mailadres


Gugelot Personal Training werkt o.a. samen met:






Eric Gugelot is Ereps gecertificeerd