Blog





Zomerspecial: snel afvallen voor de zomer! (2)

donderdag, 9 juni 2011 - 00:00

Door Mariska van Dasselaar

Mogelijk branden je benen nog na van de squat, die je uiteraard fanatiek hebt uitgevoerd. Maar met strakke benen alleen kom je er niet! Sta je vaak met je zij naar de spiegel en zou je die welving van je buik wel in willen drukken? Bekruipt je dan ook nog eens een gevoel van somberheid? Daar moet iets aan gedaan worden! Deze week komt dan ook de buik aan bod, het zorgenkindje van heel wat mensen.

Snel afvallen met simpele oefeningen en dieet recepten

In deze zomerspecial komt vier weken lang elke week een nieuwe oefening aan bod, zodat je je spieren strak traint en vet verbrandt. Maar met een oefening alleen kom je er niet. Daarom geven je ook een smakelijk dieet recept, zodat je ook heerlijk en gezond kunt eten.

Een strakkere buik met de plank













Er bestaan heel wat afvaltips voor de buik, de een eenvoudiger dan de ander. Maar wat is nu beter als je naast je buik ook je armen en rug traint, en dat in één oefening? Met de plank kan het allemaal! Versterk je spieren en verbrand vet door de volgende oefening uit te voeren:

1. Ga eerst op handen en knieën zitten.

2. Strek je benen uit en lift je knieën omhoog. Je staat nu op je handen en voeten alsof je gaat opdrukken. Hierbij is je hele lichaam recht als een plank en je billen zijn laag. Je staat het makkelijkst in deze houding als je je bil- en buikspieren aanspant.

3. Blijf 30 seconden in deze positie. Vind je dit moeilijk? Leun dan op je onderarmen in plaats van op je handen. Wil je juist meer uitdaging? Plaats je handen dan meer naar voren.

4. Pauzeer na 30 seconden een halve minuut en herhaal de oefening twee keer.
Je zult merken dat het in eerste instantie niet meevalt om 30 seconden in deze positie te blijven. Al snel begint je lichaam te trillen en heb je de neiging om op te geven. Lukt het echt niet om de plank 30 seconden aan te houden? Train jezelf dan door je spieren op te bouwen en begin met 15 of 20 seconden per keer.








Nog meer uitdaging

Wil je graag meer uitdaging of beweging in je oefening? Probeer dan het volgende:

1. Ga in de positie van de plank zoals hierboven staat beschreven, dus leunend op je handen en voeten.

2. Leg nu een onderarm neer, zodat je op je onderarm steunt, en doe hetzelfde met je andere arm. Je leunt op beide onderarmen in de plankpositie.

3. Ga terug naar de eerste positie en keer daarna opnieuw terug naar de plank op de onderarmen.

4. Herhaal deze beweging keer op keer totdat de halve minuut om is.

5. Herhaal de oefening nog twee keer 30 seconden lang.


Een gezond recept om af te vallen

Het versterken van spieren is een uitstekende manier om een strakker lijf te krijgen. Wil je zoveel mogelijk effect en voor de zomer van die extra kilo's af zijn? Pas dan ook je eetpatroon aan. Vervang ongezonde tussendoortjes door gezondere varianten en eet bijvoorbeeld een handje noten, olijven, magere kaas en wat groente. Het beste is om ook bij de hoofdmaaltijden gezond te eten. Gelukkig bestaan er genoeg recepten waar weinig calorieën, ongezonde vetten en suikers in zitten. Deze week raden we dit recept aan:

Bhuna vis (klik hier om naar het recept te gaan)


Heb je de smaak te pakken? Doe dan mee met Nijmegen Bootcamp!


Ben je dankzij deze zomerspecial fanatiek gaan trainen? Vind je het leuk om dit vol te houden en ook nog eens sociaal bezig te zijn? Dan is Bootcamp iets voor jou!

Bij Nijmegen Bootcamp train je in groepsverband je hele lichaam en werk je bovendien aan je conditie – en dat alles in de buitenlucht. Alle oefeningen uit deze zomerspecial komen voorbij. Daarnaast leer je nog meer oefeningen kennen en blijf je met regelmaat bewegen. Nijmegen Bootcamp is fun, sport en resultaat. Plezier staat voorop en samen werk je toe naar een mooier, strakker lijf. Interesse? Bezoek dan http://www.nijmegenbootcamp.nl.

Volgende week: hoe krijg ik strakkere billen?






Tags : afvallen nijmegen, dieet nijmegen, recepten nijmegen, personal training nijmegen, Afvallen, dieet, workout, Gugelot Personal Training

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Terug naar alle artikelen

Laat een reactie achter

Reageer op
Dit artikel
Naam *
E-mailadres *
wordt niet getoond
Bericht *

foto
Volg mij via Twitter Facebook LinkedIn RSS
Wordt gratis lid van de lifestyleclub
Vul hieronder je gegevens in:

Naam
E-mailadres


Gugelot Personal Training werkt o.a. samen met:






Eric Gugelot is Ereps gecertificeerd