Blog





Zomerspecial: snel afvallen voor de zomer! (3)

donderdag, 16 juni 2011 - 00:00

Door Mariska van Dasselaar

Intussen heb je al heel wat tijd gehad om strakkere benen te krijgen en aan dat buikje te werken. Nu is het tijd om ook mooie strakke billen te krijgen, zodat die boxer of bikini uit de kast kan. Wellicht ben je ontevreden over je billen: misschien vind je ze te dik of hangen ze juist te veel. Je wilt simpelweg een strakkere bips – en dat kan!

Snel afvallen met simpele oefeningen en dieet recepten

Niets gaat vanzelf, dus ook niet het verliezen van kilo's. Wil je echt strak in je vel raken, dan zul je er iets voor moeten doen. In deze zomerspecial komt vier weken lang elke week een nieuwe oefening aan bod, zodat je je spieren strak traint en vet verbrandt. Hierdoor zul je in combinatie met een gezond dieet recept snel afvallen.

Mooie billen met de lunge

Met de lunge verstevig je naast je billen ook je benen en dijen. Zo doe je meerdere oefeningen in een keer en train je zeer efficiënt. De lunge is een intensieve oefening die eenvoudig is uit te voeren, of je dit nu thuis doet of in de sportschool. Je voert de lunge op de volgende manier uit:

1. Sta met je voeten op heupbreedte.

2. Stap met een voet flink naar voren. Je achterste been staat redelijk ver naar achter, met de punt van de voet recht vooruit en de knie naar beneden.

3. Zak met je knie omlaag totdat die bijna de grond raakt. Zorg dat de knie van je voorste been hierbij niet voorbij je voet komt. Houd verder je rug recht en je schouders laag.

4. Ga terug omhoog en stap terug naar de beginpositie.

5. Doe hetzelfde met het andere been.

Herhalingen

Het is aan te raden om setjes van 10 keer per been te handhaven en elk setje drie keer te doen. Per been maak je dus 30 lunges. Wil je graag meer uitdaging? Gebruik dan gewichtjes en houd die in je handen of houd een halter in je nek.

Een gezond recept om af te vallen

Het versterken van spieren is een uitstekende manier om een strakker lijf te krijgen. Wil je zoveel mogelijk effect en voor de zomer van die extra kilo's af zijn? Pas dan ook je eetpatroon aan. Vervang ongezonde tussendoortjes door gezondere varianten en eet bijvoorbeeld een handje noten, olijven, magere kaas en wat groente. Het beste is om ook bij de hoofdmaaltijden gezond te eten. Gelukkig bestaan er genoeg recepten waar weinig calorieën, ongezonde vetten en suikers in zitten. Deze week raden we dit recept aan:

Gegrilde kipfilet met gestoofde courgetten (klik hier om naar het recept te gaan)

Heb je de smaak te pakken? Doe dan mee met Nijmegen Bootcamp!

Ben je dankzij deze zomerspecial fanatiek gaan trainen? Vind je het leuk om dit vol te houden en ook nog eens sociaal bezig te zijn? Dan is Bootcamp iets voor jou!

Bij Nijmegen Bootcamp train je in groepsverband je hele lichaam en werk je bovendien aan je conditie – en dat alles in de buitenlucht. Alle oefeningen uit deze zomerspecial komen voorbij. Daarnaast leer je nog meer oefeningen kennen en blijf je met regelmaat bewegen. Nijmegen Bootcamp is fun, sport en resultaat. Plezier staat voorop en samen werk je toe naar een mooier, strakker lijf. Interesse? Bezoek dan http://www.nijmegenbootcamp.nl.

Volgende week: hoe krijg ik mooiere armen?






Tags : afvallen nijmegen, dieet nijmegen, recepten nijmegen, personal training nijmegen, Afvallen, dieet, workout, Gugelot Personal Training

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Terug naar alle artikelen

Laat een reactie achter

Reageer op
Dit artikel
Naam *
E-mailadres *
wordt niet getoond
Bericht *

foto
Volg mij via Twitter Facebook LinkedIn RSS
Wordt gratis lid van de lifestyleclub
Vul hieronder je gegevens in:

Naam
E-mailadres


Gugelot Personal Training werkt o.a. samen met:






Eric Gugelot is Ereps gecertificeerd