Blog





Seksbom? Meer zin in seks door de juiste voeding

maandag, 31 december 2012 - 00:00

Het is iets wat ons allemaal bezighoudt: seks. Maar wat als het niet wil door een gebrek aan libido? Al in de oudheid kampte men met dit probleem. Zogenaamde afrodisiaca (seksstimulerende stoffen) werden toen al verorberd om een romantische nacht tot een succes te brengen. Maar wat moet je eten om de lusten te verhogen? En wat juist niet?

Minder zin in seks door soja

De meningen verschillen nogal over het feit of soja het libido verlaagt of niet. Toch gaan er berichten de ronde dat soja bij veel inname het testosterongehalte bij mannen zou verlagen. En dat is bad business!

Bij vrouwen zou soja juist de oestrogeencyclus ondersteunen en de sex drive verhogen (zie dit artikel). Heb je als man al problemen om 'm overeind te krijgen? Dan kun je soja wellicht beter laten liggen.

Voedingstips voor meer zin in seks

Maar welke voeding verhoogt het libido dan wel? Hier volgen een aantal tips:
  • Producten die zink bevatten, zoals pompoenzaden, sesamzaad, amandelen, zonnebloempitten, rundvlees, varkensvlees, kip, oesters en spinazie. Oesters zorgen bovendien voor de productie van testosteron en een beter kwaliteit van de zaadjes. Weetje: een tekort aan zink kan er bij vrouwen voor zorgen dat de sex drive tot het nulpunt daalt…
  • Avocado's zijn echte seksbommen! Zowel voor mannen als vrouwen. Smullen maar!
  • Een veel vis! Visvetten zorgen namelijk voor een hoger libido.
  • Producten met histidine, zoals zoutwatervis, vlees en eieren.
  • Producten met histamine, zoals asperges. Histamine heeft veel invloed op je sex drive.
  • Eet knoflook (wel je tanden poetsen!), kaneel, gember, nootmuskaat en koriander.
  • Voor vrouwen: donkere chocolade (Ja! Eindelijk!) heeft een goede invloed op het humeur door de serotonine. Bovendien bevat het de stof fenylethylamine, die het gevoel van verliefdheid nabootst.
  • Watermeloen helpt de bloedtoevoer naar het hart en genitaliën door de stof citrulline.
  • Eieren zorgen voor een goede hormoonbalans en minder stress door Vitamine B5 en B6. Voor fijne seks is het essentieel dat beide partijen goed in hun vel zitten.

Overige tips:

- Verwijder de tv uit de slaapkamer. Een tv leidt te veel af van waar het bed voor bedoeld is.
- Zorg voor een goede nachtrust. Als je je fit en fijn voelt, heb je eerder zin.
- Fantaseer er eens lekker op los! Hoe meer je aan seks denkt, hoe meer je wilt.
- Te veel koffie kan de zin verminderen, dus drink met mate.
- Ga lekker sporten! Sporten geeft energie, maakt je vrolijk en verbetert de bloedtoevoer door de organen, dus ook daar.
- Drink een glas alcohol om te ontspannen. Maar let op: niet meer dan één glas! Te veel alcohol vermindert juist de zin in seks.

Blijvende seksproblemen

Hebben jij en je partner blijvende problemen in bed? Misschien is er dan iets anders aan de hand. Een bezoekje aan de seksuoloog kan uitkomst bieden.


Met dank aan Kirti Poddar en j_silla voor het fotomateriaal.






Tags : libido, minder zin in seks, meer zin in seks, laag libido, hoger libido, vrijen, seksbom, seksproblemen, problemen vrijen, seksstimulerende stoffen, seks voeding, stoffen seks

1 reacties



Reactie door Larryseelm op 30-06-2017 - 00:31
"Downloads 0day Scene Club-Music 1990-2017 Private FTP https://0daymusic.org" Reageer

Terug naar alle artikelen

Laat een reactie achter

Reageer op
Dit artikel
Naam *
E-mailadres *
wordt niet getoond
Bericht *

foto
Volg mij via Twitter Facebook LinkedIn RSS
Wordt gratis lid van de lifestyleclub
Vul hieronder je gegevens in:

Naam
E-mailadres


Gugelot Personal Training werkt o.a. samen met:






Eric Gugelot is Ereps gecertificeerd