Blog





Weg met die goede voornemens!

donderdag, 13 oktober 2011 - 00:00

Goede voornemens: daarbij denk je al snel aan het nieuwe jaar. Maar bij ons is het het hele jaar feest! Wij doen namelijk niet aan goede voornemens met Nieuwjaar. Waarom zou je je alleen dan van alles voornemen, om vervolgens weer terug te vallen in je oude leefpatroon?

Het is een jaarlijks terugkerend patroon bij fitnesscentra: na de jaarwisseling stromen de klanten binnen en verdringen ze zich bij cardio-apparaten om die winterkilo's er weer af te sporten. "Januari is een van de drukste maanden," vertelt Eric Gugelot. "Even zijn de fitnesscentra bomvol, maar daarna zie je ze niet meer terug. Zo heeft het niet veel zin."

Voorkomen is beter dan genezen. Daarom geven we je een aantal tips om niet aan goede voornemens te hoeven doen.

5 Tips om januari op z'n best in te gaan

  • Begin nu met sporten en niet pas in januari. Door op dit moment van het jaar te starten, leg je jezelf niet meteen een grote druk op met 'goede voornemens'. Juist als je de goede voornemens niet waar weet te maken, ben je extra teleurgesteld en gedemotiveerd. En dat werkt averechts.
  • Begin nu al op je eetpatroon te letten en blijf dat volhouden. Je kunt nu nog voorkomen dat je 's winters te veel oliebollen snoept. Ga alvast brainstormen over welke rauwkost er bij het kerstmaal op tafel komt. Zorg alvast dat jij degene bent van je vriendenclub die het diner zal organiseren. Dan heb je de touwtjes in handen. Tip: doe mee aan Foodcamp.
  • Ga onder begeleiding van een personal trainer sporten. Een personal trainer stelt samen met jou haalbare doelen op. Wil je straks weer in je galajurk passen? Dan is dit het moment om te beginnen met trainen. Je personal trainer staat je altijd bij en motiveert je als het even tegenzit. Bovendien is hij of zij een flinke stok achter de deur.
  • Zorg ook buiten de sportschool om voor genoeg beweging. Ook in de herfst en winter kun je prachtige wandelingen maken, bijvoorbeeld door het bos. Ga met je kinderen mee naar een speelparadijs en je hebt geheid genoeg beweging. Heb je een zittend beroep? Pas op voor bewegingsarmoede en doe tussendoor wat rek- en strekoefeningen. Verder kun je lekker gaan schaatsen, op wintersport of deelnemen aan de Bootcamp-hype.
  • Voorkom dat je veel binnen zit. Met sneeuw, kou en wind zit je het liefst knusjes in huis. Het ideale recept voor een winterdip en dus voor het grijpen naar troostvoedsel! Maar weet dat als je echt wilt, er echt wel een mogelijkheid is om het huis te verlaten. Wandel tussen de buien door en verpak je comfortabel in winterkledij. Al ben je maar even buiten. Een blokje om is vaak al genoeg voor een scheut welkome energie.

  • Met dank aan theseanster93 en bayasaa voor het fotomateriaal.





    Tags : afvallen nijmegen, dieet nijmegen, gezond eten, slank worden, te dik, personal training, personal trainer nijmegen, sporten nijmegen, bootcamp nijmegen, foodcamp

    Er zijn nog geen reacties geplaatst

    Terug naar alle artikelen

    Laat een reactie achter

    Reageer op
    Dit artikel
    Naam *
    E-mailadres *
    wordt niet getoond
    Bericht *

    foto
    Volg mij via Twitter Facebook LinkedIn RSS
    Wordt gratis lid van de lifestyleclub
    Vul hieronder je gegevens in:

    Naam
    E-mailadres


    Gugelot Personal Training werkt o.a. samen met:






    Eric Gugelot is Ereps gecertificeerd